Поради батькам майбутніх першокласників

Поради психолога

  1. Для дитини ви – зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина обов’язково говоритиме так, як ви.
  2. Дитина успішно засвоює мову в той момент, коли дорослі слухають її, спілкуються з нею, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача вас втомлює, якщо ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене вами в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.
  3. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного мовного спілкування поза сім’єю. Від ступеня раннього мовного розвитку залежатиме подальший процес розвитку дитини в школі.
  4. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки, любові.
  5. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність.
  6. Ставте для себе та для дитини реальні завдання. Ведіть і спрямовуйте, але не підштовхуйте.
  7. Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкатися руками, куштувати на смак різноманітні елементи навколишнього світу.
  8. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів рук аби їй було легше опанувати письмо. Для цього необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення, тощо.
  9. Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини. Гра – це її провідна діяльність, її робота. Л.Виготський зазначав: “Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання в школі”.
  10. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб дитина механічно могла лічити до 100 і більше. Нехай вона рахує до 10-20, але їй вкрай необхідно розуміти, знати, з яких чисел можна скласти 5, а з яких – 7, тощо. Це є основою понятійного розуміння основ арифметики, а не механічного запам’ятовування.
  11. Працюйте з дитиною над розвитком її пам’яті, уваги, мислення. Для цього сьогодні пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів, тощо в різних періодичних та інших виданням для дітей.
  12. Запровадьте для дитини вдома єдиний режим і обов’язково дотримуйтесь його виконання всіма членами родини.
  13. Дитина повинна мати вдома певне доручення і відповідати за результат його виконання.
  14. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку дитини є спільність вимог до неї з боку всіх членів родити.
  15. Не завищуйте і не занижуйте самооцінки дитини, оцінюйте її результати адекватно, і доводьте це до її відома.

Заповіді першокласника

  1. Працюй завжди із задоволенням.
  2. Радій успіхам товаришів.
  3. Допомагай товаришам, якщо трапилося лихо.
  4. Не ображайся без причини.
  5. Кличуть гратися – іди, не кличуть – запитай дозволу гратися разом. Це не соромно.
  6. Нікого не дражни. Нічого не випрошуй.
  7. Ділися з другом тим, що в тебе є.
  8. Не ябедничай, не зводь наклепів.
  9. Не бийся.
  10. Частіше говори: “Давай дружити”, “Давай гратися”, “Давай зробимо разом”.
  11. Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.

Рекомендації щодо організації правильного режиму дня першокласника

  1. Правильно обладнайте робоче місце дитини
  2. Правильне харчування обов’язкове
  3. Проводжайте дитину теплими словами з побажанням гарного дня
  4. Навчіть своє чадо “тримати спину”
  5. Слідкуйте за зором дитини
  6. Слідкуйте за вчасним виконанням домашнього завдання
  7. Слідкуйте за режимом сну
  8. Частіше хваліть
  9. Не перевантажуйте портфель
  10. Поцікавтеся до якої групи здоров’я відноситься ваша дитина